April, april?

Jag vaknade imorse när alarmet på mobilen ringde 05.45. Jag somnade om lika snabbt igen. Men som vi alla vet ringer den och stör var 9:e minut, så jag snoozade och snoozade. Jag var förvirrad! Christian var också förvirrad! Tiden på min mobil stämde inte överens med tiden på hans mobil eller på väckarklockan, men vilken tid stämde? När klockan är kvart i fem, kvart i sex, eller möjligtvis kvart i sju på morgonen är sånna saker svåra att lista ut. Christian satte på datorn och vi frågade fröken ur. Det visade sig att jag på något mystiskt sätt måste ha satt om tiden på min mobil en timme framåt för när min mobil ringde 05.45 var hon tydligen bara 04.45. Det förstörde morgonen lite, inte nog med att det är jobbigt att snooza över huvud taget. Det är jobbigt att snooza i total förvirring!

Min stora fråga är hur fan jag har lyckats ställa om tiden, det gör man ju inte ens på samma ställe som man sätter alarmet.. Och att det hände lagom till 1 April gör ju att man lyfter lite extra på ögonbrynet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0