SOF

Vi är nu inne på tredje och sista dagen av SOF, fan va det går fort! Planen var att köra hårt på torsdag, lugnt på fredag och hårdast på lördag.

I torsdags satt jag och pluggade lite medan Sofie och Malin skulle bli klara. Kvällen började bra med två förfester, dock utan musik på båda. På andra förfesten satt vi massa och spelade något roligt ordspel på fyllan =) När vi kom in på området gick det lite utför, både jag och Sofie blev illamående ganska fort så vi gick hem tidigare den kvällen. På området blev det tacotallrik med bränd köttfärs och bosses glass på dansgolvet.

Fredagen började väldigt segt, men jag var inte så värst bakis iaf.. Satte mig och pluggade lite när det fanns tid.. runt 8-9 på kvällen vi gick till campus där läx skulle lasta upp sitt bygge på flaket inför kårtegen. Lastbilarna var sega och massa krångel uppstod. Till slut blev dom klara så att vi kunda börja förfesta. Vi kom hem till Cris runt 22, äntligen kunde festen börja. Det var helt ok, ganska trevligt sådär. Dom satt alla o kollade på nån film från nån trance/house-fest i typ amsterdam eller ngt.. Det var sån musik hela förfesten =P Fyllan kom och vi gick sedan fulla och glada till området. Denna kväll blev askalas, barbafylla! Hanna dansade rysk polka för hela slanten varpå en kille dansar omkull mitt ciderglas som stod på marken =( haha! (OBS! det finns filmbevis som kanske åker upp på facebook). Kvällens höjdpunkt var när jag, Sofie och Hama stod på dansgolvet och hade skoj. En främling med kilt hade joinat oss och var väl trevlig o sådär. Rätt som det är ser jag att kilten också fungerar som tält. Fort som fan viskar jag i Sofies öra att kiltkillen hade stånd! Det var askul!! Han kallas inte längre kiltkillen. He's the STÅNDMAN aka ståndmannen.. Ståndmannen försökte dölja det väldigt uppenbara ståndet med platsmuggen han hade i händerna. HAHA! När stället stängde gick vi till statiol o köpte mat. Jag köpte en skagenmacka som jag hade tänkt käka till frulle som jag sen glömde lägga in i kylen när vi kom hem. (Jag åt den ändå imorse)

Lördag, alltså idag. Jävlar va trött och bakis jag är just nu! När jag vaknade kunde jag knappt öppna ögonen så svullna dom va, och mitt stackars huvud. Det var som 2 kilo mjöl som man försökte hålla uppe. Vi segade hemma en stund o sen blev det en promenad till gamla linköping för att kolla på kårtegen. Det var soligt och härligt. Vissa var riktigt bra o roliga! Nu ska jag, sofie och hong snart gå till affären och köpa mat. Första gången på tre dagar som vi ska laga hemmalagad mat =P Det blir nog inget plugg idag, för bakis! Ikväll ska jag göra allt jag kan föra att hålla energin uppe! Vi har krokodealat på karaoke ikväll, min röst är ganska paj just nu.. Men det blir kul, vi får glass. (bosses!)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Binnie

Krokodealat! :D Minnen!

2009-05-17 @ 22:59:03
URL: http://photosbybinnie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0