Mer bröd till folket

För en vecka sen tog jag och Sofie en shoppningrunda på stan. Varje år måste man ju köpa in lite nya sommarkläder, så det gjorde vi! För mig blev det ett par jeans och ett par gubbebyxor typ, tre tubtopplinnen i färglada färger, lite undekläder och en koftaish. Sofie shoppade loss som vanligt, hon köpte bland annat så mycket toffsar att varje människa i hela Sverige hade kunnat få minst två var.. Det var iaf väldigt skönt att ha lite nya kläder, framförallt byxor. Mina andra jeans har börjat trasa sönder nu tyvärr.

Pappa kom ner till Linköping i helgen, han köpte en ny bil. Det var verkligen på tiden! Det blev mycket glass och sol. En av dagarna åkte jag, Christian, Sofie och pappa till berg och hade picknick i halvsoligt väder, det var trevligt!

Igår kom jag och Sofie på att vi skulle baka bröd så vi letade upp tre recept o så cyklade jag iväg och köpte grejer för 200 kr. Vi bakade Morotsbröd med solrosfrön, brytbröd med brödkryddor, solrosfrön och linfrön och naanbröd med honung, hasselnötter och cashewnötter. Det tog oss en halv dag att baka men å andra sidan har vi nu tillräckligt med bröd för att mätta hela östergötland! Vi gjorde chicken tikka a la pulversås som smakade konstigt, men vi hade iaf vårat halvmisslyckade naanbröd till =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0