Den arga mannen från Dalarna och Älgen

Ugh! Det känns som att någon har manglat mina fötter för att sedan pressa ihop dem till kompakta klumar och sedan lagt dem i ett värmeskåp! Så går det när man jobbar dubbelpass på McDonalds. Pass ett varade från nio till tre. Sen var jag ledig en timme och fortsatte med pass två från fyra till sju. Det var faktiskt extra hårt tryck idag. kanske för att det är klämdag. Vem vet eller bryr sig.

McDonalds är just nu under strikt bevakning av media vilket märktes idag på jobbet. En man kom in och ställde sig vid en kassa där ingen personal stod. Det var mot slutet av mitt andra pass och restaurangen var rätt så tom. Jag gav honom ett trevligt "Hej" vilket han svarade på med en lång tystnad. Han stirrade rakt fram och var tyst. Något jag fann lite märkligt. Till slut sa han argt med sin dalmålsdialekt "Vadå hej?!" Jag blev förvirrad. Då gick han fram till min kassa och började läxa upp oss onda McDonalds-arbetare. Vi missköter minsann maten, fuskar och säljer gammal mat från flera dagar sedan. En arbetskamrat till mig hämtade arbetsledaren som enligt vår policy ska ta hand om ärenden som dessa. När gubben hade fått lite svar på tal ville han köpa mat?! Jag blev förvirrad. En McFeast och en stor pommes skulle han ha. "64 kr" sa jag. Det ville han inte betala. Jag förklarade att det skulle bli billigare om han köpte läsk till för att det då blir en hel meny. Då slängde han fram en femtiolapp och sa "Varför ska jag behöva betala för att jag försöker leva sunt?". Varpå han menade att det skulle vara sunt att välja bort att dricka läsk när man äter mat på McDonalds. Återigen fick arbetsledaren hantera denna sjukt irriterande och provocerande kund. Vi får väl se om jag dyker upp på uppdrag granskning efter det här.

Igår när jag såg på tv kom en reklam för norrlands guld. På slutet av reklamen sa en kille något i stil med "Håll utkik efter älgen". Sedan sa en speakerröst "När älgen blivit blå är ölen kall". Jag började fundera. Varför just blå? varför inte brun som en riktig älg? Om jag nu går omkring och kollar efter älgen som de uppmanar mig till så kommer jag ju aldrig hitta den. Inte den blå iallafall. För det finns inga blå älgar. Och de älgar jag hittar kommer ju alla vara bruna vilket betyder att ölen aldrig kommer vara kall.

Mannen från Dalarna kanske hittar en älg som inte bryr sig det minsta om att han är arg över McDonalds hantering av mat. Mannen alltså, inte älgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0