Lathet

Jag är en otroligt lat person, säkert den lataste jag känner. Jag har så länge jag kan minnas haft en önskan om att vara en sån person som är hurtig, kreativ och rolig hela dagarna. Många skulle säkert säga något i stil med: "Men det är ju bara att göra det. Bli sån då!". Det är faktiskt inte speciellt lätt att ändra hela sin livsstil. Framförallt inte när man är latast av alla man känner.

I vissa perioder blir min lathet något annat än bara en egenskap jag har. Det blir nog mer en svacka i min vardag. Jag har många måsten och borden som jag låter bli att göra så länge det går. Vissa gör jag aldrig eftersom att ingen annan behöver att jag gör dem. När jag inser detta brukar jag drömma om en dag när jag har familj och kanske jobb istället för studier. En dag när jag gör alla mina måsten och har kommit in i en rutin som i slutändan gör mig till en hurtigare, mer kreativ och roligare person.

Idag gick jag upp klockan nio och har ännu inte bytt kläder från sovkläderna, ätit frukost eller för den delen ätit lunch. Klockan är halv två och jag har rökt flera cigaretter, druckit en power king och ätit en chockladbit. Ett liv där man går upp klockan sex-sju för att ta hand om ett barn och samtidigt tar sig igenom en massa måsten känns väldigt avlägset.


Jag längtar efter det livet så att det nästan gör ont i kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0